Yhdistyksen tavoitteet

Keski-Suomen Keittiömestarit ry. on lähes kolmekymmentä vuotta toiminut yhdistys.

Yhdistyksen tavoitteena on edistää suomalaista ja erityisesti alueellista ruokakulttuuria. Yhdistys järjestää jäsenistölleen koulutusta, ruokakulttuurimatkoja ja ammattialaan liittyvää kanssakäymistä.Yhdistys tukee vuosittain hyvin menestyneitä kokkiopiskelijoita ja osallistuu aktiivisesti alan koulutuksen kehittämiseen.

Yhdistyksessä on yli 50 jäsentä, jotka toimivat ravintola- ja hotelliyritysten, ravitsemisalan, kaupan ja opetustoimen keittiömestareina. Yhdistyksellä on yhteistyökumppaneita, joiden edustamat yritykset ja yhteisöt tukevat yhdistyksen toimintaa.

Keski-Suomen Keittiömestarit ry on Suomen Keittiömestarit ry:n jäsen vuodesta 1987. Suomalaiseen kattojärjestöön kuuluu yli 1000 alan ammattilaista.

Suomen Keittiömestarit ry. on Pohjoismaiseen Keittiömestariliittoon (NKF- Nordisk Kökkenchef Fédération) sekä Kokkien Maailmanliittoon (WACS – Word Association of Cooks Societies).