Muut huomionosoitukset

Suomen Keittiömestarit yhdistyksen nimittämät kunniajäsenet.
Kunniajäsenet saavat kaulaansa mitalin sinisessä nauhassa.

PRONSSISET KUNNIAJÄSENYYDET

KESKI-SUOMEN KEITTIÖMESTARIT Ry.:
Yksikönjohtaja Saara Kotamäki 2007
Hotellinjohtaja Paavo Laitinen 2007

Kyseiset henkilöt ovat suuresti vaikuttaneet pyyteettömällä tuellaan yhdistyksemme toimintaan, sen perustamisesta alkaen. He ovat tukeneet maakunnallisen ruokakulttuurin ylläpitämistä ja kehittämistä eri tapahtumien ja erityisesti Keski-Suomi à la Carten toteuttamisesta ja Maakunnan Maut – kirjan aikaansaamisesta.
Kotamäki ja Laitinen ovat yhdistyksen historian aikana toimineet ammattikuntamme kehittämisen hyväksi esimerkillisellä ja merkittävällä tavalla.

KUNNIAJÄSEN

Erkki Fredrikson:

Keski-Suomen museon entinen intendentti ja amanuenssi sekä tietokirjailija, joka tunnetaan keskisuomalaisen kulttuurihistorian, tapa- ja tyylihistorian, ruokakulttuurin ja taiteen syvällisenä tuntijana. Hän toimi Keski-Suomen museossa ensin amanuenssina vuodesta 1979 ja sitten intendenttinä vuodesta 1997, kunnes jäi eläkkeelle vapunpäivänä 2015. Monet Fredriksonin näyttelyt ovat saaneet kansainvälisesti huomiota. Hänen näyttelyjulkaisujaan on julkaistu 17 kielellä.